Meget frisk runde !!! Hareid/Ulstein 100 pf komplett ;-) (15.09.2018)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Brørevatnet (370m)
Endpoint Brørevatnet (370m)
Ascents Sneldelida (634m) 15.09.2018 11:08
Signalhornet (627m) 15.09.2018 11:41
Skolma (635m) 15.09.2018 12:06
Tørlingehaugen (541m) 15.09.2018 13:13
Storebroren (620m) 15.09.2018 13:42

Under morgenkaffien i bobilen på Flø, ankom det gode selskap, Janne. Hun hadde stått opp i grisotta for å bli med på tur lørdag og søndag. Dagens plan var en runde fra området Flø for å besøke tre 100 pf som er grensetopper mellom Hareid og Ulstein. Værmeldingene tilsa egentlig et lette i været noen timer fra 11 og utover. Og selv om det tidvis kom noen voldsomme regnbyger med påfølgende kraftig vind, håpte vi på det beste utover dagen :-)

Vi kjørte bomvei (50,-) oppover et stykke langsmed Brørevatnet hvor vi parkerte ved en stimerking opp mot Sneldelida. Stien var vel mer som en liten kraftig bekk, og det tok ikke lang tid før goretexen var godt blaut og skoene likeså. Her var det bare å prøve å holde koken for å ikke bli kald underveis :-) Det var ikke helsvart hele turen. Vi fikk jammen noen flotte øyeblikk innimellom de verste bygene hvor skydekket dreiv og vi fikk flott skue mot havet, toppene og øyene i området. Det kan ta pusten fra en! Terrenget er i utgangspunktet veldig lettgått og det går stier/sauetråkk på kryss og tvers. I dag var det uansett veldig vått over det hele og jeg føler vi kunne fortjent svømmeknappen x flere i løpet av turen ;-)

Planen om å plukke flere småtopper i området etter endt tur ble det ikke noe av. Det var i dag helt innafor å ta seg en lang, varmende dusj og heller nyte resten av ettermiddagen og kvelden til den gode praten ;-)

Dagens første, Sneldelida
Signalhornet med imponerende og flott varde