Håøytoppen (15.09.2018)

Characteristic Jogging
Ascents Håøytoppen (171m) 15.09.2018 13:51
Visits of other PBEs Flatøy p-plass (41m) 15.09.2018 13:51

Etter en økt i Stoltzekleiven og en tur innom Tellevik fort kjørte jeg videre til Flatøy. På nordsiden av veien (E39) er det en fin parkeringsplass. Man må kjøre over brua til Knarvik for å snu i en rundkjøring, siden det er midtdeler på veien ved parkeringsplassen.

Etter et kort stykke langs gang- og sykkelvei tar stien av mot Håøytoppen. Stien er fin og godt tilrettelagt og skiltet. Det er mange rester av militær aktivitet i området. Den gamle militærveien opp til toppen er forholdsvis steinete. Vid utsikt fra toppen. Rett etter at jeg løp nedover fra toppen kom en skikkelig regnbyge, men ellers var været fint.

Stien mot Håøytoppen starter noen få meter fra E39.
Fra Håøytoppen mot nordvest. Eldsfjellet bakerst til venstre.
Fra Håøytoppen mot sørøst. I midten ses Veten i Åsane (venstre) og Høgstefjellet (høyre).
Fra Håøytoppen mot øst-sørøst. Knarvik i midten, med Osterøy bak.