Høyest i Skjåk (02.07.2018)

Written by Hawkeye (Finn Olav Ulvund) GSM

Ascents Store Hestbreapiggen (2,172m) 02.07.2018
Midtre Hestbreapiggen (2,157m) 02.07.2018 11:00
Nord for Midtre Hestbreapiggen (2,131m) 02.07.2018 11:00

Etter gårsdagens flotte tur til topps i Sogndal var turlysten fremdeles på topp. Webjønsen måtte på jobb, så denne toppen måtte jeg ta uten han.

Startsted for denne toppen ble Netosætre. Herfra krysset jeg et jorde vestover før jeg kom inn på en sti som gikk i riktig retning. Denne stien gikk inn til en liten hytte ved Geitåholet. Fulgte så høydedraget oppover mot Heksete før jeg dreide vestover og gikk til Midtre Hestbreapiggen. Herfra ventet det en luftig og spennende egg over til Nord for Midtre Hestreapiggen. Fulgte denne litt før jeg gikk litt ned mot øst, og omgikk de luftigste partiene. Her var det til dels jævlig løst, noe jeg fikk erfare da jeg satte foten på en diger stein som forsvant under meg :o Hjertet i halsen et sekund her. Uproblematisk videre opp til Store Hestbreapiggen.

På veg tilbake over ryggen besluttet jeg å gå på toppen av eggen hele veien tilbake, noe som var mer spennende, raskere, og som virket sikrere. Brukte 10 minutter over her. Flott tur på omlag 7 timer. Nå gjenstår bare en enslig kommunetopp på Østlandet :D

Imponerende innsats!

Written by knutsverre 13.09.2018 08:44

Hvilken kommunetopp er det du mangler på Østlandet?

Sv: Imponerende innsats!

Written by Hawkeye 13.09.2018 09:01

Takk for det du! Mangler Surtningsssue.