Skrivartinden (07.09.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Skrivartinden (890m) 07.09.2018 19:29
Visits of other PBEs Forfjorden p-plass (6m) 07.09.2018 17:07
Skrivartinden

Det var spådd strålende vær i helga, så Hans Thorvald og jeg hadde bestemt oss for å utforske litt av Vesterålen. Etter jobb dro vi til Andøy for å gå på kommunetoppen Skrivartinden. Det skulle vise seg å bli en lang tur uten sti. De første (og siste) fire kilometerne var tunge og våte på grunn av veksling av myr, høyt gress og kratt. Men når det begynte å bratne ble det bedre å gå, men det var fortsatt tungt. Mot toppen valgte vi en rute hvor vi måtte klyve litt. På toppen hadde vi flott utsikt i alle retninger og lyset var veldig vakkert. Turen nedover gikk fint bortsett fra at jeg falt og fikk en skikkelig kul på leggen.
Utsikten og det vakre lyset gjorde at dette ble en bra tur. Men jeg kunne godt sluppet de første og siste fire kilometerne. Det var relativt mørkt da vi kom frem til bilen. Derfra kjørte vi til Skjellbogen Hyttegrend hvor vi hadde bestilt oss hytte. Denne var veldig koselig.

Vi går i vått myrterreng