Gråurda topp nr 202 Halvveis!! (07.09.2018)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Start point Myrsætra (281m)
Endpoint Myrsætra (257m)
Ascents Gråurda (791m) 07.09.2018 10:07
Visits of other PBEs Myrsætra parkeringslomme (254m) 07.09.2018 13:45

Var litt frem og tilbake på hvilken topp som skulle bli "halvveis" i prosjekt Kommunetopper for oss. Hadde tenkt å la det bli Oslotoppen for da kunne jeg ta hele fylket på en gang...., men været ville ikke det.
Liv skulle på kurs på Gardermoen torsdag og vi bestemte at vi skulle gå noen topper med utgangspunkt derfra resten av helgen. Men yr meldte regn der, så tenkte vi på Ålesundsområdet, men så kom meldingene om regn der også, da ga vi nesten opp. Men Trøndelag, der meldte det jo bra, men det er jo langt å kjøre til Orkanger etter kurs, så vi skrinla det nesten. Kjørte likevel til Orkanger og overnattet der til fredag morgen. Fremme kl. 00:30 etter lang kjøring og mye omkjøringer pga. veiarbeid.
Fredag morgen kjørte vei 714 i retning Kyrksæterøra til Snillfjord og ved Ven camping tok vi til venstre merket skole. Kjørte forbi skolen og videre inn grusveien til kassen med betaling for bomveien. Der manglet det konvolutter, så vi puttet kr 50,- rett i kassen. (Glemte å legge ved lapp med nr og navn på, den ble lagt i vinduet på bilen og ble glemt da vi kjørte ned igjen også. Håper de fant ut hvem som hadde lagt 50-lappen i kassen.

Ble skeptisk da vi kjørte oppover for veien var ratt og med litt løs grus i begynnelsen og bilen likte det ikke men vi krabbet opp bakken og etterpå gikk det fint opp til Myrsætra.
Parkerte på p-plassen og fulgte veien oppover og tok til høyre på en sti som kom inn på hovedstien oppover. Stien er ikke merket, men er lett å følge til postkassen ved Langtjønna. Herfra gikk det to stier, en over høyden og en langs vannet. Vi valgte den over høyda da vi trodde den var tørrere. Mistet den på vei oppover, aner ikke hvor den ble av, fant den igjen før toppen, men det var lett å finne toppen av Gråurda uten sti.
Det blåste på toppen, så vi lette etter et sted å sitte, men endte i ly bak en haug. Ned igjen villgikk vi ned til en merking, se sporene. Derfra litt villgåing og så kom vi inn på en slags sti/tråkk som førte til hytten ved vannet. Derfra gikk vi denne gangen langs vannet. Litt våtere her, som antatt. I enden av vannet, samme sti ned igjen.

Gratulerer

Written by otto 07.09.2018 20:09

Dermed ble det en trønder-topp halvveis i kommunetoppjakten. Tipper Omnfjellet i Orkdal blir neste topp?

Sv: Gratulerer

Written by LivogKristen 08.09.2018 17:58

Takk. Du hadde rett Otto. Vi diskuterte Ruten som alternativ, men den kommer i morgen. Håper vi.

Sv: Sv: Gratulerer

Written by otto 08.09.2018 18:06

Halvveis

Written by siroho 07.09.2018 18:26

Ser ut som dere har funnet godværet og en flott tur.

Sv: Halvveis

Written by siroho 08.09.2018 13:30

Husk å registrere at dere har vært på toppen.

Sv: Sv: Halvveis

Written by LivogKristen 08.09.2018 17:57

Sv: Sv: Sv: Halvveis

Written by siroho 09.09.2018 04:10

Sv: Sv: Halvveis

Written by LivogKristen 09.09.2018 14:44

Sv: Halvveis

Written by LivogKristen 08.09.2018 17:57

Flott tur og skikkelig godvær, men stri vind.