Bålnatt på Vestlandsfjell med Morten (06.09.2018)

Written by bergtatt (Kim Dahlen) GSM

Ascents Vestlandsfjellet (557m) 06.09.2018 09:28

Som alltid, kjempetrivelig på tur med Morten! Vi fant omsider en leirplass hvor både nøkken, huldra og trollet hadde stortrivdes. Og vi fikk tom. besøk, enda så langt uti gokk som vi fant en leirplass. Ikke av de overnaturlige, men av selveste Venke og Jørn som kom slentrende en times tid etter vår ankomst, og da ble det en veldig hyggelig skravlekveld før de stakk ut i mørket igjen.

Morten og jeg nøt natten under åpen himmel med relativt mye hissig mygg som gjorde alt for at vi ikke skulle få sove i fred. Morgenen etter ble det test av hvor mye kaffekjelen tålte, og det var egentlig litt morsomt, for den fant vi faktisk ikke igjen i bålet etter litt fyring... Nå må det sies at Morten hogde en furu som inneholdt mer energi enn et middels stort atomkraftverk.

Gleden var stor da vi etter en strabasiøs sykkel- og basetur kunne krysse av for en ny topp i samlingen, selveste Vestlandsfjellet! Morten klarte nesten ikke å styre sin begeistring, men jeg fikk roet han ned slik at vi fikk returnert til bilene og hverdagen. Takk for turen, et herlig avbrekk!

Selveste...

Written by venkekristin 28.02.2019 08:44

Smiiiler, en knall for tittel - Selveste!

Natt under åpen himmel, lot meg bare fange i den fine stjernehimmelen som var der ute i mørke skogen på veien hjem, enset ikke en mygg. Rimelig impulsivt på en helt vanlig torsdag, takk for muligheten og hyggelig lag :)

Storartet

Written by Julia 06.09.2018 17:34

tur og ikke minst turraport, Kim! Fornøyelig lesing!