214 (50%!) Odda: Sandfloegga (03.09.2018)

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Middalsbu (760m)
Ascents Sandfloegga (1,721m) 03.09.2018
Visits of other PBEs Middalsbu (858m) 03.09.2018

Det ble etterhvert klart at Jan ville komme opp for å bestige fjell. Jeg fikk omgjort planene mine og tok en hviledag på Haukeliseter før vi fant veien til Valldalen og utgangspunktet for det høyeste punktet på HELE Hardangervidda. Sandfloegga er samtidig høyest i Odda kommune. Nok en høydare på trappene ! Jan hadde med en liten tass av en hund men Lucy viste seg å være sprekest av oss tre selv om hun ikke var mer enn 30 cm høy.

Gikk først mot Middalsbu. Vi så etter en sti i bakken før hytta men fant den aldri. Dermed gikk vi helt til tunet og fant en sti i bakkant. Denne fulgte vi flere kilometer innover Trossovdalen. Etterhvert var det opp til oss selv å finne veien mot toppen. Flotte forhold så det var lett å orientere. Det ble etterhvert mye stein å gå i. Og langt ! Kilometrene raste på. Etter ca 12 km måtte vi krysse en liten isbre. Vi gikk over men så at det nok ikke var helt sprekkfritt. På toppen viste GPSene ca 13.5 km. Tilbake noenlunde samme vei. En skikkelig langtur på nesten 27 km.

Turfølge:
Jan Eggen
Lucy

Gratulerer

Written by Osten 05.09.2018 20:28

Gratulerer med de 50%

Sv: Gratulerer

Written by morsor 06.09.2018 04:50

Takk Olav ! Merk at 50% gjelder kommuner og ikke topper..