Kvantokollen og Kvitfjellet (02.09.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Kvanntokollen (409m) 02.09.2018 12:16
Kvitfjellet (499m) 02.09.2018 13:20

I dag var det dårlig vær, så Hans Thorvald og jeg valgte å ta en tur der vi kunne gå mye på vei. Først gikk vi opp til Kvanntokollen. Vi kunne ta en liten sti mot slutten, så det ble en liten snarvei. På toppen hadde vi tåke så det ble ingen utsikt.

Kvanntokollen
Kvitfjellet

Deretter gikk vi nedover og tok etter et stykke av på veien som gikk til venstre oppover mot Kvanntokollen. Vi tok av fra veien på det som så ut til å være en sti. Det viste seg å være et saueråk som det var svært kronglete å gå på. Vi valgte til slutt å ta av fra stien og skrådde i stedet oppover. På toppen var det en fin varde, men det blåste kaldt. Vi valgte å følge en sti ned fra toppen selv om den gikk i feil retning. Denne var god å gå på, og på vei nedover lettet tåken og vi fikk litt utsikt. I stedet for å følge veien helt tilbake til bilen, valgte vi å skrå nedover mot en traktorvei. Dette gjorde vi lurt i for i skogen fant vi 1,6 kg kantarell. Første gangen jeg plukker sopp. Det var kjempegøy.