Brånaåsen (01.09.2018)

Written by siroho GSM

Start point Vegen vest for toppen (603m)
Ascents Brånaåsen (681m) 01.09.2018 14:51
Utsikt fra toppen mot Grønnkolltjønn

Brånaåsen

Siden bommene i Luksefjell er åpne benyttet vi anledningen til å ta denne toppen som er grei å nå når en kan kjøre et godt stykke innover og oppover.
Vi kjørte forbi Luksefjell og opp til Bestul, der vi tok av til høyre rett før husa. Fulgte skogsbilvegen innover og tok av til høyre, gjennom et grustak, og videre slik at vi hadde korteste luftlinje til toppen. Fant oss ei grei parkeringslomme og fulgte en grei traktorveg gjennom et hogsfelte som førte opp og inn på tråkk opp lia. Det så ut som dette var veien de valgte de som hadde oppsyn med masta på toppen.
Nydelig høstfarger nå, storfugl i området og varmt vær, kan det være bedre. Ikke lange turen, men flott i skogen i dag, og langt til skogs var vi.
Øyvind og Anjing var med på turen.
Etterpå kjørte vi ned til der vi fant blåbær sist søndag og plukket med oss ei bøtte med blåbær og en god del tyttebær. Det er fortsatt mer igjen der opp.

Hogsfelt kan også være vakkert
Fint å gå i dette hogsfeltet
Nydelige høstfarger, skulle bare hatt bedre kamra
Masta på toppen med utsikt til Økter