Prestskjeggen (01.09.2018)  3

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Start point Stor parkeringsplass (73m)
Endpoint Samme (253m)
Ascents Prestskjeggen (254m) 01.09.2018

Jeg tok av E18 i Langangen og fulgte Larviksvegen østover til første avkjørsel etter Nøklegård.
Parkerte her ved en stor parkeringsplass. Gikk deretter lang veien østover ca 100-150 meter og svingte deretter rett nordover inn på en traktorvei. Etter en stund passerte jeg en rød skogshytte og videre til traktorveien sluttet ved et skogsfelt. Mye kvist og greiner på bakken, men bare fortsett over det en ca 100 meter. Her begynner en godt synlig og blåmerket sti helt til toppen. Bratt enkelte steder. Stien passerer forbi en rødmalt benk. Om ikke så lenge etter denne kom jeg fram til postkassa og minneplata. Skreiv meg inn i boka. Jeg fortsatte rett vestover en ca 100 meter hvor det var et lite platå med flott utsikt. Fulgte samme vei tilbake.

Blåmerket sti oppover
Tømmerkoie
Stien opp til venstre her
og videre opp
Benken
Minnestøtte
med skilt
Jeg antar dette er toppen.