Sætertinden (28.08.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Sætertinden (1,094m) 28.08.2018 18:00
Visits of other PBEs Sandtorg idrettspark parkering (20m) 28.08.2018 19:57

Hans Thorvald og jeg dro på tur rett etter vi var ferdige på jobb i dag. Det var spådd så fint vær, så da det viste seg å stemme ble turen i dag lagt til Sætertinden. Denne toppen har vi sett på hver dag vi har vært i Skånland, da vi har utsikt til den fra stuevinduet.

Sætertinden sett hjemmefra

Turen startet i strålende vær fra Sandtorg idrettspark. Der fulgte vi stien først gjennom skogen. Etter en del høydemeter kom vi oss opp av skogen å kunne nyte flott utsikt over mot blant annet Skånland og Hårberget. Stigningen i starten var noe slak, mens det ble brattere etter hvert. Mot slutten gikk stien over til ur som vi fulgte helt til topps.

Utsikten på toppen var helt formidabel. Vi kunne se utover i alle retninger, både til tinder vi allerede har vært på, men også fjell vi ønsker å bestige. Vi kunne også se Møysalen i det fjerne. En helt super tur.