Hemre Gjevillvasskammen (28.08.2018)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Ascents Hemre Gjevillvasskammen, Midtre topp Nord (1,460m) 28.08.2018 11:33
Hemre Gjevillvasskammen (1,496m) 28.08.2018 12:26
Visits of other PBEs Gjevillvassdalen turistparkering (670m) 28.08.2018 08:33
LANG STRAFFERUNDE.
Hadde planer om å ta disse to toppene tidligere i sommer, men på grunn av at jeg skadet meg på Indre ble ikke det noe av. Fint å lettgått innover og veldig fint opp fra Kamtjønna. Fin liten klyving for å komme over på Midtre Nord. Grei rygg helt til Hemre GK. Tilbake igjen og ned der jeg kom opp ca. To telt ved Kamtjønna. Mye folk ute og gikk i godværet. Godt å være ferdig med disse slik at jeg bare har et konsentrert område igjen med Smultringer, uten at det dermed er sagt at det blir enkelt! Mange harde turer venter. En tur med uvanlig mye dyreliv, så rådyr,hjort,rein, hare,hauk, mange ryper og en heilounge.
App'n registrerte Midtre Sør uten at jeg var der. Den registrerte også Midtre Nord før jeg kløyv over skaret. På sporet ser det ut som jeg ikke har vært helt oppe på Hemre, men det var jeg definitivt.

Hemre Gjevillvasskam, hovedtoppen lengst bak. Hemre Midtre Nord til høyre for det mest markerte skaret.

Blåhøa.

Midtre og Store GK.

Nordsia på skaret.

Hemre Midtre Sør.

Ryggen mot Hemre, Snota bak.

Nordre GK, Neådalssnota bak og Storlifjellet.