Høgevollane (26.08.2018)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Høgvollane (716m) 26.08.2018 12:38

Uff da, her kom visst hele bilturen med på GPS-sporet.

Installasjonen på toppen
Fin utsikt fra toppen, men også på vei opp slik som her
Fant denne artige mannen her oppe i lia
Vi kjørte opp fra Skien i retning Luksefjell og til bilbanen på Flittig. Rett forbi den er det en bro der det går to parallelle veier inn til venstre. I dag, da vi kjørte opp var veien på høyre siden av broen og oppover åpen, da vi kom ned igjen var begge de parallelle veiene åpne. Det er det samme hvilken dere kjører inn, de møtes ved kraftverket og går over i en vei som vi fulgte ti snuplassen.
Parkeringen og snuplassen

Parkerte her og gikk litt tilbake og opp den gamle traktorveien som går til venstre. GPS-koordinater finner dere på min forrige tur i 2015.
Fulgte denne traktorveien/stien helt opp til toppen. Pause her før vi gikk ned igjen samme vei/sti. Dagens fugler: Røy, ravn og noen småfugler. Vi var klar for en tur til.

Mange gamle trær med flott skjegg langs stien.