Vesleala - Bardu (25.08.2018)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Rydningen (80m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Vesleala (1,106m) 25.08.2018

Norges største pf-topper
25.8.2018

På info-tavla i Rydningen stod det skrevet at UL-Freidig har ryddet og merket stien mellom Rydningen og Kildal. Det må i så fall være for flere år siden, for makan til håpløst terreng skal man lete lenge etter. Første 45 min forgikk i kjerr, kratt og tettvokst bregne-skog. De røde merkene, som hang i trærne hadde mistet fargen og var knapt synlige. Passerte flere gamle treskilt som var preget av "alderdom". Skitt au, jeg forlot «stien» ved Kalkberget og gikk rett opp fjellsiden over Vesle Svarthammaren. Belønningen ble sol på Veslala (1106) og en dag uten insekter. Returnerte rett ned til Sommervoll og trasket tilbake etter Tunevegen.

Storala
Vesleala

Jungeltur

Written by otto 25.08.2018 14:58

Stort sett er det meste bra i Troms.. Det kryr jo av det vi liker best, høye pf-topper i bøtter og spann.

Missing title

Written by opps 25.08.2018 14:52

Ja Otto ser ut til at du virkelig har vært på jungeltur i bregneskogen. Toppers at du fikk lønn for strevet med SOL på toppen. Utrolig mange fine topper du har besøkt de siste dagene.