Melshornet (12.08.2018)  5

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Ulset p-plass (117m)
Endpoint Ulset p-plass (117m)
Ascents Melshornet (668m) 12.08.2018
Visits of other PBEs Ulset P-plass (117m) 12.08.2018

Jeg og min kjæreste, Ingvild, brukte vår siste søndag av ferien til å bestige et fjell vi begge hadde tenkt på gjennom hele sommeren; Melshornet. Ingen av oss hadde besøkt toppen før, eller gått på tur på Hareidlandet i det hele tatt, så dette var en interessant og fin tur for oss. Vi gikk i brukbart turtempo og brukte med det 59 minutter til toppen. Vi spiste en god lunsj på toppen, men såg at en regnbyge var på vei. Vi jogget derfor ned igjen, noe som var unnagjort på en knapp halvtime.

Ingvild i godt driv fra starten av. De første minuttene gikk på grusvei

Man kan se toppen under mesteparten av turen. Her fra lang avstand

Ved ca. 300moh får vi for første gang fin utsikt mot Snipsøyrvatnet

God sti hele veien

Fra vel 400moh og oppover er landskapet stort sett åpent

En liten flate ved 450moh, ellers er det stort sett jevn stigning hele veien

Godt utsikt mot Bigset, Hareidseidet og deler av Ulsteinvik

Ingvild ved toppen! Det høyeste fjellet på øya (Blåtind, 697) kan skimtes til venstre for Ingvild

Utsikt mot Hareid sentrum. Ganske bratt ned dit, men ikke lange stykket...

Utsikt sørover mot Nordre Vartdal. Masdalshornet (977) til venstre, og Vardehornet (986) til høyre for bygda