Øst for Nordre Bølene - Siljan (15.08.2018)  3

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Start point Grorud P-plass (402m)
Endpoint Samme (649m)
Ascents Øst for Nordre Bølene (649m) 15.08.2018
Visits of other PBEs Grorud parkering (400m) 15.08.2018

Jeg kjørte Siljan til Grorud hvor jeg parkerte i krysset ved bomveien. Plass til 4-5 biler der. Så var det bare å ta beina fatt. Fulgte grusveien 6,4 km hvor jeg tok av til venstre opp heia. Greit å gå på mosegrodd bunn mellom grantrærne, men bratt. Kom inn på elveleie og noe svaberg og deretter fulgte jeg en blå/hvitmerket sti et stykke oppover til det flatet ut. Mye blåbærlyng og dyretråkk. Deretter var det bare å peile seg inn mot punktet. Over småmyrene var det ganske tørt. Varden var enkel å finne etter å ha funnet det lille tjernet på toppen. Flott utsikt fra varden. Fra veien og opp til varden var det nesten 2 km uten nevneverdige problemer å gå. Fulgte samme veien tilbake.

Parkeringsplassen
Bommen
Romsdalsvannet
Romsdalsvannet. Mulighet for rast langsveien.
Rasteplassen
Her tok jeg opp til venstre.
Hvis du ser denne er du på rett vei. Grensevarde rett syd for toppvarden.