Endelig ny topp i sikte (15.08.2018)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Helligberget (241m) 15.08.2018 13:26
Småtindan (390m) 15.08.2018 14:06

Med eldreomsorg øverst på prioriteringslista er det blitt lite turing i Lofoten. Men med knallvær, nymalt hus og en blid svigerfar, ble det endelig tid til en ny topp. Ivar dro på havet for å "hente" sei, så da ble det tur aleine på meg. Droppa derfor flere aktuelle topper som han gjerne vil være med på. Valget falt på Småtindan ved Unstad. Trengte en topp jeg visst jeg ville nå (med stor sannsynlighet).
Sti hele veien (som jeg ikke nødvendigvis fulgte hele veien). Fin og variert egg som liksom aldri tok slutt. Sitter på høyeste punkt og skriver dette. Bølgesus fra seige dønninger langt der nede, en irritert ørn som klager sin nød, noen sultne måker, eller bare fred og stillhet. Tror jeg må ha noen uker til med ferie............
Sporingen går bananas for tida, særlig i bratta (Og det er jo der vi ofte er...)

Ikke mye bølger på Unstad i dag
Greit på havet for han litj Ivar i dag
Den fine eggen jeg fulgte, Helligberget til venstre, Unstad neriblant, Skrådalstind høyest bak