Kotor Fortress (06.08.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Kotor Fortress (260m) 06.08.2018
Inngangen til gamlebyen

Etter frokost begynte vi dagen med soling og bading i havet. Etter lunsj gikk vi fra hotellet og inn til Kotor, ca. 3-4 km. Vi gikk igjennom gamlebyen, noe som var veldig flott. Der spiste vi også en deilig middag før vi tok en liten tur innom et kjøpesenter. På vei tilbake valgte vi å betale åtte euro hver for å gå på bymuren. Det var mange høydemetre og på veien gikk vi forbi ei fin kirke. Vi passerte mange på veien oppover, men vi ble også passert av én som Hans Thorvald oppfordret meg til å henge på. Jeg tok utfordringen, og selv om jeg ikke klarte å henge på, ble det en slitsom "økt" resten av høydemetrene. Svetten rant.
Det var veldig flott å komme opp på toppen, og utsikten utover Kotor var verdt strevet. Flott dag, og en veldig bra ferietur.

Hans Thorvald med bymuren i bakgrunnen
På vei opp muren. Det gikk ikke lang tid etter dette bildet at Hans Thorvald "kastet" t-skjorta.
Hans Thorvald er på vei til å ta av seg t-skjorta.