Tverrfjellet (04.08.2018)

Ascents Tverrfjellet i Trysil (1,209m) 04.08.2018
Visits of other PBEs Tverrfjellsetra (sør) p-lomme (825m) 04.08.2018
Toppvarden
Etter turen til Raskiftet kjørte vi RV 26 til Heggeriset, og tok av og kjørte veien på høyre siden av vannet Engeren og opp de bratte bakken til Tverrfjellsetra. Hadde lest Ole Petters og Knut Sverres beskrivelse, så var forberedt på bratte bakker, men ville prøve å kjøre opp likevel.
Bobilen vår krabbet oppover alle bakkene til parkeringsplassen med informasjonstavla ved Tverrfjellsetra. (Veien langs vannet var fortsatt hullete). På veien oppover gikk det en røy med et barn og spankulerte i veien.
Overnattet her på setra i regnværet.
Parkeringen
Morgenen etter fulgte v den godt merka stien helt opp på toppen av TVERRFJELLET. Fin utsikt fra toppen. Regnbyene kom og gikk rundt oss på alle kanter, men vi fikk ikke en dråpe regn.
Kjørte ned igjen fra fjellet og stoppet for å bade og vaske oss i Engeren. Deilig. Da vi ko tilbake til Heggeriset, bøttet det ned. Heldige me været ja. Kjørte videre til Elgå.
Fin sti med flott utsikt i deilig terreng