Granberget (02.08.2018)

Visits of other PBEs Odals Verk (210m) 02.08.2018
Odals verk parkering (203m) 02.08.2018
Toppen
Endelig kunne vi dra på tur igjen. Kristen måtte jobbe mer enn planlagt i sommer, været var kjempefint - tidenes sommer - og Liv var redd for at det skulle bli brukt opp. Selv om det nå var kaldere og ikke så stabilt vær, var vi klar for tur. Været skulle bli best her øst, så da ble topplanene denne gangen lagt til Hedmark.
Kjørte fra Skien til E16 og tok av mot Odals verk for å sykle til Granberget. Bobilen ble parkert på Odals verk og syklene funnet frem. Syklet innover og oppover den lange grusveien i retning Granbergsetra på ganske bra grusvei. Da vi kom til veiskillet der det er merket Granbergsætra ble grusveien ganske grovkornet og litt ekkel å sykle. Gikk litt og syklet oppover og stoppet ved Ruggesteinen.
Ruggesteinen må prøves
Kristen måtte oppå den og prøve om den leet på seg, det gjorde den.
Her er det merket med røde bånd
Litt lenger opp i grusveien er det merket med røde bånd på venstre side av veien, her går det en sti inn til gapahukrestene og postkassen med kjentmannsposten, og rett ved der finner du Sør Odals høyeste punkt.
Syklet ned igjen og kjørte videre for å gå Gitvola i morgen.