Telttur med Tind i Langsua nasjonalpark (09.06.2018)

Written by Hannes

Ascents Djuptjernkampen (1,325m) 09.06.2018
Solskiva (1,184m) 09.06.2018
Sør for Solskiva (1,073m) 09.06.2018
Veslefjellet (1,075m) 09.06.2018
Visits of other PBEs Storlægerplassen parkering (975m) 09.06.2018

Vi var litt seint ute denne lørdagen, men kom oss omsider til parkeringa. Etter at alt utstyret var lasset på ryggene begynte vi å gå. Etter et lite stykke så vi at det kom et forferdelig uvær i retning oss, i fra Fagernes/leira. Etter en telefon til de etterlatte der nede i uværet fant vi det best å gå tilbake til bilen. På vei hjem, et sted i Etnedal, lysnet det opp. Klokken var 2100 og det var egentlig greit å kjøre hjem. Jeg spurte Tind om hva han ville, og han svarte heldig vis at vi måtte snu for å gå på fjellet, så da ble det til det. Ca klokken 23.30 var lavvoen satt opp mellom Røssjøkollene, og turen var forlengst i gang. Dagen etter sto jeg opp for å lage pannekaker og kaffe, Tind sov som en stein, men våknet da pannekakene var klare. Resten av dagen gikk vi rundt i fint fjellandskap. Turen ble beriket med eksotiske innslag som Huggorm og Tårnfalk. Vi fikk tatt de toppene vi hadde bestemt oss for, og avsluttet med litt fisking og middagsmat på brygga nede ved Sæbu Røssjøen.

Gutten som elsker å klatre
På toppen av dagens hovedmål Djuptjernkampen!