Halve løypa i Furusjøen Rundt Rittet og innom Middagshaugen (29.06.2018)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Rondablikk (880m)
Endpoint Rondablikk (880m)
Characteristic Bike trip - off-road
Ascents Middagshaugen (1,264m) 29.06.2018

Jeg har syklet Furusjøen rundt rittet noen ganger, men aldri vært med på ultra-varianten. På samme måte som Ultra-Birken er mye tøffere enn vanlig Birken på sykkel, så er også denne løypa noe heeelt annet. Mye mer teknisk krevende, mange fler høydemeter, og attpå til lengre. Deler av løypa i dette rittet går i høyfjellet

Jeg valgte å ikke delta i noen av rittene i år, men bestemte meg for å sykle igjennom ultra løypa utenfor konkurranse, helgen før rittet. Den er for meg så tung at jeg måtte dele den opp i to dagsetapper. Dette er den første delen, som passerer i nærheten av flere Peakbook elementer.

Jeg parkerte der rittet starter, nemlig ved Rondablikk høyfjellshotell. Løypa starter pent på fjellveier gjennom hyttefelt før den knekker opp på sti mot snaufjellet. Kan bare si at det ble en flott dag i fint vær oppe på fjellet. Helt magisk å sykle i denne fjellheimen med så fantastisk utsikt.

Hele løypetraseen i Furusjøen rundt rittet - Paltfinder.
Den delen jeg syklet i dag.