Storriten 1498 moh (04.08.2018)

Written by WencheG (Wenche Gunnestad) GSM

Ascents Storriten (1,498m) 04.08.2018 14:04

En veldig trivelig tur som jeg gikk sammen med et gjeng ifra Narvik og omegn turistforening.
Vi startet turen ifra Kjårdavannet i sørdalen i Skjomen. Ruta vi gikk er ikke den samme som står beskrevet i boka til Bjørn Forselv, da vi med å gå opp lenger til høyre unngår å krysse elva.
Det var veldig usikkert om vi kom til å nå toppen denne dagen, da den lå inntullet i tåke. Vi gikk derfor opp på høyde 1258 for å nyte en flott utsikt bl.a. mot Meraftesbreen og noe av Frostisen. Etter å ha sittet lenge på denne høyden og kost oss med mat og kaffe, forsvant tåka og ferden mot toppen fortsatte. På toppen er det en flott utsikt i alle retninger, og litt spesielt er det også å finne en grensevarde på en fjelltopp. Fint terreng å gå i hele veien. Går man alene vil turen opp til toppen ta under to timer.

Missing title

Written by DagL 16.08.2018 01:48

Ser herlig ut. Dit fikk æ lyst å gå.

Sv:

Written by WencheG 16.08.2018 23:28

God tur! Flott tur, du kommer til å bruke lengre tid på å kjøre til utgangspunktet enn å gå opp på toppen så sprek som du er :)