Gaustatoppen NORSEMAN (04.08.2018)

Written by vegardfj (Vegard Fjeld) GSM

Visits of other PBEs Stavsro (1,173m) 04.08.2018 15:20
Gaustatoppen turisthytte (1,835m) 04.08.2018 18:13

Impulstur til Gaustatoppen i dag. Broren min skulle delta i Norseman triatlon fra Eidfjord til Gaustatoppen, og jeg hadde egentlig ikke tenkt meg opp der. Men når kona hans trengte hjelp til å komme seg dit, og faren og søstra mi også hadde lyst til å dra, måtte jeg nesten henge meg på.

Så vi dro i 1230-tida for å rekke å gå opp til toppen før han skulle komme i mål der.
Morsom tur der vi hele tida fulgte med på hvor langt han var kommet. Svømmingen startet kl.0500 om morgenen og han hadde regnet med å være i mål i 19-20-tida på kvelden. 3,8 km svømming, 180 km sykling og 42 km løping (maraton) med avslutning på Gaustatoppen. Det er litt av et løp.

Vi kom til toppen rundt kl.18, og ventet der en times tid. Kl 19:15 dukket han opp, han endte på en 97.plass med 14 timer og 15 minutter. Utrolig sterkt å gjennomføre noe sånt.

Så vi tok i mot ham der som en overraskelse, utrolig gøy å få være med på det.

Det ble ikke tid til å gå helt bort til selve toppunktet på Gaustatoppen denne gang. Der var jeg i fjor sommer, og det er ganske tidkrevende (time/halvannen fram og tilbake).