Slogen (01.08.2018)  6

Written by AEBirkeland (Alf-Erik Birkeland) GSM

Start point p-plass Øye (93m)
Endpoint P-plass Øye (55m)
Ascents Slogen (1,564m) 01.08.2018
Visits of other PBEs Slogen - p-plass (50m) 01.08.2018

Slogen for første gang. Relativt rask gange rett opp lia, 1,48 til toppen. Fantastisk vær og føre og heldigvis var vi først oppe. På nedturen møtte vi ca 100 stk på vei opp, altså en superpopulære topp som nesten ga en form for køtrafikk opp gjennom lia.
eliashb (Elias Birkeland) var også supermotivert til denne turen, så dette ble vellykket. Etterpå kom fru B, superbestedattera og svigerforeldre med egen bil og så ble det felles sightseeing på Urke, Sæbø ( svigerfar kommer derfra), Bondalen, Standalseidet og Standal før retur til Emblem.

Fin utsikt etter bare noen minutters gange.
På vei opp,  med Norangsdalen og Smørskredtindane til venstre.
På vei opp, med Norangsdalen og Smørskredtindane til venstre.
På toppen med fantastisk utsikt utover Norangsfjorden, Urke og Sæbø på andre siden av fjorden.
Aktuelt mål i sikte, Jakta. Blir vel ikke før neste år.
prosjektet "Gammel/nytt" går sin gang. Bestefar Erling Birkeland tok sort/hvitt-bilde på 1930-tallet mens fargebilde råferskt.
Fra ferga Leknes-Sæbø med tilbakeblikk til "giganten" som vi nettopp har vært på. Fornøyd med dagen.