Bjørnøya i Farrisvannet - med pack raft (01.08.2018)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Bjørnøya (149m) 01.08.2018 13:29
Visits of other PBEs Nes p-plass (25m) 01.08.2018 12:40

Turen startet ved den greie p-plassen ved Nes, hvor jeg lynkjapt pumpet opp den nye packraften og bar den bort til vannkanten. Morsomt med en liten padletur i varmen!

Rundt 500 m vann å forsere - en grei sak i varmt vær og med rolige vindforhold.
Kommet over og ser meg tilbake.

Rusla på vei opp til gårdene på øya, hvor det akkurat nå ikke var tegn til folk. Fulgte en skogsvei videre oppover lia, og burde tatt av da jeg var akkurat rett sør for toppen. Men jeg trodde veien førte til topps på en eller annen måte, siden det var mast og en bygning på toppen. (Det er ingen vei opp dit!)

Etter hvert skjønte jeg at jeg måtte ut i krattet, og tok meg opp på nordryggen.

Lite spennende på toppen.

Gjorde så kort prosess på returen, med visshet om at man fort kunne gå seg fast i terrenget her. Det gikk overraskende greit ned mot sør til veien igjen.

Litt mer motvind på padleturen tilbake, og jeg innser at jeg ikke skal legge ut på padletur i denne raften om vinden er sterk...