Skjellstanghaugen - Tromsø 100m pf (30.07.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Skjellstanghaugen (107m) 30.07.2018
Visits of other PBEs Håkøytoppen gapahuk (101m) 30.07.2018

Fant ut at dette måtte være en fin tur for Teis, så jeg kjørte til Kvaløya og fulgte skilt mot Håkøya fra rv 848. Parkerte bilen på en liten parkeringslomme på venstre side kanskje 1-200 meter etter broa. Gikk så på sti langs veien og deretter på veien opp til ett lagringsområde for diverse utstyr der skogsvei/sti mot Sjellstanghaugen starter. God sti/vei som går forbi ei hytte og sti videre over myrer, delvis klopplagt. Jeg holdt til venstre i ett kryss og kom til Håkøytoppen gapahuk før jeg fortsatte videre mot masta nær toppen. Gikk innom punktet som var markert som høyest på peakbook. Ingen markering her, bare ett sted i skogen. Samme vei tilbake. Lettgått og fin tur i skog og myr. GPSen min gikk i stykker noen dager senere uten at jeg hadde fått lastet ned tracken etter dagens tur. Brukte ca en time på turen. Teis var med.

Utsikt mot høyeste punkt
Teis på toppunktet
Masta som ikke ligger langt unna toppunktet