Hovshornet i Loen (19.07.2018)

Written by andreasbo (Andreas Bergan Olsen)

Ascents Hoven (1,011m) 19.07.2018
Nord for Hoven (1,118m) 19.07.2018
Skredfjellet (1,155m) 19.07.2018

Vi skulle gå på fjelltur igjen. Nå er det to dager siden Stabbeskaret, så beina er ikke så aller værst nå. Men syntes det var ett litt vel høyt fjell, gå opp 1155 meter...

Men, O'lykke, det gikk en gondol som dro oss opp kanskje 1000 av de meterne. Og pappa og onkel sa at vi ikke orket å gå den lange turen, så det ble til at de slo sammen to korte turer til en tur (Skredfjellet via Hovshornet).

At vi ikke orket lissom... jaja...

Det ble i alle fall nok en flott tur i fjellet. Denne gang på ett underlag vi ikke har gått på før. Grusvei, hele veien. Det var laget fine veier som alle kan komme frem på (kanskje litt tungt for de med rullestol om de ikke få litt, men ikke mye, hjelp i de bratteste bakkene).

Flott utsikt hadde vi også hele veien, en fra Skredfjellet hvor vi tok en rast var det helt utrolig flott utsikt alle veier. Og med sol og godt vær så kunne vi se ganske langt innover i fjellheimen også.