Burkelandsfjellet (29.07.2018)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Start point Horsås (236m)
Ascents Burkelandsfjellet (365m) 29.07.2018 17:04

Jeg kjørte opp til Horsås og parkerte på en svær P-plass utenfor ett av husene. Siden dette var privat eiendom, banket jeg på døren for å spørre om tillatelse. Ingen åpnet, men jeg antok at dette var i orden.

Toppen av Burkelandsfjellet

Fulgte veien videre så langt den gikk. Kom rett inn på inngangspartiet til det øverste huset. Jeg listet meg diskret ut i skauen og lette etter en sti. Fant et svakt tråkk, og fulgte dette gjennom trær, busker og kratt. Etter å ha brøytet meg gjennom mylderet, ble stien bedre. Fulgte denne helt til topps på Burkelandsfjellet. Pen utsikt mot Valestrandsfossen herfra.

Utsikt mot nordvest

Skrev meg inn i boken på toppen og startet på returen noe etterpå. Fulgte samme rute ned igjen, bortsett fra at jeg lenger nede valgte å gå over sauegjerdet og komme ut på veien nedenfor de øverste husene.

Fjellfie på toppen
Tråkket jeg fulgte fra Horsås. Dette gikk over til en tydeligere sti lenger oppe.