Broneheia Østskråning - høyest i Lindesnes (28.07.2018)  4

Ascents Bronehei Østskråning (370m) 28.07.2018 14:12
Bronehei (373m) 28.07.2018 14:14
Visits of other PBEs Bronehei - p-lomme (300m) 28.07.2018 13:42
Etter besøk til Spjotheia kjørte jeg til Broneheia, hvor det var grei parkering på Bronehei p-lomme. Meldt torden i løpet av kvelden og ettermiddagen, men ennå var ikke skyene på noen som helst måte truende. Grusvei til å begynne med, og ved en hytte ved Kvernhusbakken gikk den godt merkete Folkestien over fra grusvei til sti; først i tett skog, siden i åpen glissen skog. Og mens turen til Spjotheia for en større del hadde gått i uoversiktlig terreng, var Folkestien lagt for en stor del på berggrunn(særlig siste delen opp mot Bronehei) og var meget lettgått og oversiktlig, og avansementet heretter.
Lettgått til Bronehei fra øst

Snart kunne jeg beundre den flotte varden som skoleelever hadde bygget som markering av Lindesnes høyeste punkt. Krysset kommunegrensen til Lyngdal vestover de ca 60-70 meterne for også å få med meg Bronehei.
Slik skal det gjøres; høyest i Lindesnes

Overraskende bra utsikt her, trolig enda bedre på en dag med mindre dis i horisonten enn hva som var tilfellet i dag.
Broneheia. Kaldåsknipa mast bildesentrum

Tilbake samme vei, etter en av de hittil mer trivelige turene til K-topper på Sørlandet.