Spjotheia i Søgne (28.07.2018)

Written by Stigun GSM

Ascents Spjotheia (278m) 28.07.2018 11:49
Visits of other PBEs Mandal (0m) 28.07.2018 11:10
Skuggedal p-plass (135m) 28.07.2018 11:12
Relativt lang kjøretur fra Lyngdal på tildels svingete grusvei inntil jeg ankom Skuggedal p-plass. Varmt(27-28gr C), men heldigvis frisk vind fra øst. Gikk vestover ca 400 meter på grusvei før stien mot Spjotheia tok av til høyre ved hytte. Grei sti til å begynne med, men lenger oppe var stien delvis og mange steder helt gjengrodd av vegetasjon(vesentlig gresset blåtopp, som legger seg ned og skjuler stien helt), noe som gjorde at disse partiene gikk heller langsomt; ville være rimelig sikker på at det ikke skjulte seg giftige kryp på de mest uoversiktlige stedene, og som kunne hugge mine bare legger. Hadde med meg gåstaver som gjorde det mulig å løfte busker og gress til side for å unngå ubehagelige overraskelser av ovennevnte slag, som det heldigvis ikke ble noen av.
På toppen stod disse innretningene

Ned igjen samme vei, og kjøring videre til Bronehei, hvor kommunetopp i Lindesnes ligger.