Storskorka (26.07.2018)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Ascents Storskorka (861m) 26.07.2018

En tur som virkelig anbefales. Fin nyopprettet tursti meget godt merket. Flott hytte på toppen til minne om Jens Rønning. Bading ble det også på de tøffeste.....dvs. alle utenom meg!

Med på turen var Ella, Emil, Vetle, Brage, Hedda, Marie, Marit og Horja. Håvard måtte vist jobbe!

Knallvær!

Vetle like ved Dalssetra. Storskorka bak.
Litleskorka er meget flott å se på fra område Dalsvatnet.
Rollsbotnskorka til høyre. Litleskorka til venstre.
Bading i Dalsvatnet.
Hedda
Vetle på vei opp "nystien" fra Dalsvatnet til Storskorka. Meget stor dugnadsinnsats utført åpenbart. Stedvis var det også laget til trapper.
Litleskorka og Rollsbotnskorka.
Jensbu. En fantastisk hytte på toppen av Storskorka. Hytta satt opp til minne om Jens Rønning som omkom på dette fjellet i 2002. Her er det garantert fint å være når sola går ned i havet utom Bud.
Brudefølget sett fra Storskorka.Minnes godt vintertraversen av denne eggen en gang på 90-tallet.
Ella. Bak fv. Ådalstinden, Litleskorka, Overøyestolen og Rollsbotnskorka.