Kveldstur til Store Trolla (22.07.2018)  6

Written by simzet (Simen Aamodt)

Ascents Store Trolla S1 (1,830m) 22.07.2018
Store Trolla S2 (1,827m) 22.07.2018
Store Trolla S3 (1,705m) 22.07.2018
Store Trolla (1,842m) 22.07.2018

Rask topptur på vei hjem fra Molde. Løp opp til kloringa opp mot toppen begynte. Fant stort sett greie traséer: Begynte opp renna, og fant etter hvert noe tråkk. Opp mot ryggen fikk jeg et par bonustopper: Trodde jeg var kommet til svaet opp mot ryggen, men begynte å klyve oppover mot S3. Syntes klyvingen var noe utfordrende, og da jeg sto på S3 og ikke fant noen vei videre uten rappell ble det noen småsure meter ned igjen. Fant riktig sva, og derfra var det grei klyving til toppen. "Bonus" innom S2 også, måtte snu litt her og, men fant fort riktig trasé på vestsiden av eggen. Nådde Store Trolla etter 2 timer fra Hoås, i nydelig kveldssol. Fant ikke helt riktig trasé ned igjen fra toppen, ble dratt for langt nedover fra ryggen av et tråkk like ved S1 (som man runder på vestsiden før man skal opp på ryggen igjen). Måtte klyve litt tilbake opp på ryggen lenger nede (etter å ha løpt litt opp og ned). Ellers gikk det fint fra svaet og ned.