Kalskråtinden (22.07.2018)  5

Written by AEBirkeland (Alf-Erik Birkeland) GSM

Start point Remmen i Romsdal (70m)
Endpoint Venjedalen (704m)
Ascents Vestre Kalskråtind (1,801m) 22.07.2018
Kalskråtinden (1,801m) 22.07.2018
Søre Kalskråtinden (1,538m) 22.07.2018
Mongegjura Nord (1,193m) 22.07.2018
Mongejura (1,317m) 22.07.2018
Visits of other PBEs Venjesdalen p-plass (740m) 22.07.2018

Supertur med eliashb (Elias Birkeland). Starta fra Remmem og gikk stien oppover lia og havna til slutt nede i Venjedalen. Heldig at fru Birkeland hadde bil begge plassene :-)

Årets bratteste bakke rett fra bilen er snart historie her. Romsdalen i bakgrunnen.
Etter Mongegjura var det mange artige vippesteiner. Her med Kalskråtinden i bakgrunnen.
Fra Søre Kalskråtinden med de store toppene bak.
Fra Kalskråtinden med Elias i forgrunn og Venjetinden og Kvanndalstindan bak. Fantastisk utsikt.
God plass på toppen av Kalskråtinden, mindre plass på neste topp i bakgrunn, Vestre Kalskråtind.
Fra Vestre Kalskråtind, liten varde og fornøyd gutt.
Enkleste måten å komme fra fjell til bre er selvsagt et lite hopp. Og det gikk heldigvis bra.
Ned fra Vestre Kalskråtind kom vi litt langt ut mot nord og det ble derfor ekstra mye ur, løs grus/stein og "elendighet", men plutselig var vi nede likevel, og "elendigheten" var glemt.

Missing title

Written by janyga 23.07.2018 00:11

Du tar godt for deg av fjellverdenen for tiden, A-E! Dette så ut til å være en supertur!

Sv:

Written by AEBirkeland 23.07.2018 12:49

Ja, har vært inne i en bra periode nå. Yngstegutten har jo blitt litt gira også, så da er det enda lettere å komme seg ut den ene fridagen i uka. Flott opplevelse i går. Litt småskeptisk på breen og om vi fant enkleste vei opp på Vestre, samt litt bom på vei ned igjen, da vi havna for langt nord og kom borti litt sånn diverse med løs grus og bratte sva. men det er jo knusktørt nå om dagen, så vi oppsummerte med: meget vellykket tur.

Kudos!

Written by ArntO 22.07.2018 20:32

Greit å komme seg ned fra Karlsgråtind til område Svartevatnet?

Sv: Kudos!

Written by AEBirkeland 22.07.2018 20:51

Nja, hvis du ser på GPS-sporet vårt så kom vi for langt mot nord ned fra Vestre, burde dratt mer rett vest. Og der ble det derfor noen litt bratte ubehagelige passasjer, ihvertfall for oss på vårt nivå... Godt vi var alene oppi der, det var mye løsgods undervegs.