Sørligste Søler (04.07.1987)

Karte
Besteigungen Midtre Sølen (1.755m) 04.07.1987
Søre Sølen (1.688m) 04.07.1987

I gang med akkordsesongen på Søndre Løsset med røddesag. Harde dager, hvor målet var firesifra antall kroner i dagsprestasjon, slik at studentøkonomien kunne strekkes til å dekke ski, glider og bildeler.
Denne sommeren var det rundt 10 varmegrader på dagtid og stendig sprutregn. Jeg brukte ei goretexjakke på jobb i skauen for å holde meg tørrest mulig, og den mindre enn to år gamle jakka delaminerte på noen få arbeidsdager. Men i helga klarna det opp, og det var ikke tvil i sjelen om at Rendalssølen måtte være målet.
Inn fra hyttefeltet/Grøndalen, på stier og til topps, først på Søndre, deretter på hovedtoppen. Nordre fikk vente. Her kan du lure på hva - og hvor langt du ser mot den sentralnorske hovedfjellkjeden, men også hvor langt inn i Sverige du ser før siste sløve blåne gjesper "Bottenviken nästa". Eller drømme om fisket i Sølensjøen, eller kanskje en tur opp vestveggen, en botnbrekonstruksjon som denne delen av Hedmark ikke har flere av.
Helt greit å gå over på skogrydding etter dette. Og været bedra seg etter hvert.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.