Stylskampene (16.07.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Forundringstjønnkampen (1,155m) 16.07.2018
Ulsteinbu (1,215m) 16.07.2018
Venlisæter parkering 16.07.2018
Ullsteinbu

I dag ble vi vekket til banking i taket. Også i dag jobbet snekkere med å forbedre taket på Storkvelvbu. Hans Thorvald og jeg spiste en god frokost ute i sola før vi gikk i veien på dagens tur. Været i dag var også svært bra men det var litt vind. Første bestigning i dag ble en nyopprettet topp, Forundringstjønnkampen. På denne toppen var det en veldig fin varde og flott utsikt mot blant annet Nordbukampen.

Tidlig på dagens tur, i bakgrunnen er Forundringstjønnkampen og Nordbukampen
Forundringstjønnkampen
Hans Thorvald med Megrundskampene i bakgrunnen

Videre fulgte vi en bra sti bort til Nordbua. Der gikk vi inn og skrev oss inn i boka. Deretter fulgte vi en svært dårlig sti i retning Vestre Stylskampen. Mye av stien var dårlig vedlikeholdt og det var vondt å gå i krattet. På Megrundstjønnhaugen bygget vi en liten varde før vi gikk over til Vestre Stylskampen. Nesten nede på Ullsteinbu satte vi igjen sekkene før vi gikk på Stylskampen. Ullsteinbuhytta var veldig artig, og det ble et lite stopp der. Videre gikk vi tilbake til bilen, med en liten avstikker bort til Venhøa. Veldig flott tur også i dag.

Hans Thorvald med Megrundskampen i bakgrunnen
Medgrundstjønnhaugen
På Stylskampen
Ullsteinbu

I dag ble det isstopp på Espedal fjellstue før vi dro tilbake til Nygaard.