Overraskelsen Storskorka :) (12.07.2018)

Written by JoSo (Johan Solberg) GSM

Start point Storskorka p-plass (80m)
Ascents Storskorka (861m) 12.07.2018

Her har mye skjedd på kort tid! En stor dugnadsinnsats har foregått - en sti fra dalen og helt til topps på Storskorka er blitt ryddet og satt i stand med trappetrinn, skogrydding og sikring med stolper/tau i de øverste bratte gressbakkene. På toppen en ny flott hytte med tilhørende utedo.
Storstilt åpning av prosjektet ble foretatt for 8 dager siden; den 4. juli.
Hytta på toppen er oppført på dugnadsbasis og er til minne om Jens Rønning som omkom her på dette fjellet i 2002. Hytta har dermed fått navn: Jensbu.
På min tur i dag fikk jeg dessverre tett tåke fra p-plass og helt opp, men hit vil jeg gjerne komme tilbake ved en senere anledning! Uten tåke!!
Turen hit må være en super familietur nå - og også et godt grunnlag for å arrangere motbakkeløp!

Dagens tur ble dermed en overraskende fin tur til min siste pf100-topp i Romsdal; dvs kommunene Nesset, Rauma, Molde, Vestnes, Midsund, Aukra, Sandøy og Fræna.

Rypemor i tåka. Rypekyllingene rundt omkring :)
Sånn er egentlig utsikten.. (Bilde på veggen i hytta)
Jensbu og varden i tåka
Jensbu

Gratulerer med Pf.100 Romsdal

Written by opps 13.07.2018 19:46

Hvor mange topper og hm. tilsammen...Du har virkelig stått på, motivasjon hvor finner du den... GRATULERER

Sv: Gratulerer med Pf.100 Roms

Written by JoSo 13.07.2018 20:51

Takk for det, Oddveig. Motivasjon er enkel å finne; jeg gleder meg over hver en tur - smått og stort... Og alle hendelser som oppleves underveis i mitt flotte friluftsliv er bare helt vidunderlige. Vet at det ikke er for alle å være så heldig som meg, som fortsatt holder meg frisk og i form til å lage meg turdrømmer som ender opp i varige turminner :-)