Kommunetopp Skodje i skodde (12.07.2018)

Written by Stigun GSM

Start point Høgsætra parkering (398m)
Ascents Vardtua (758m) 12.07.2018 14:38
Frostadvarden (801m) 12.07.2018 14:52
Frostadtinden (807m) 12.07.2018 14:59
Visits of other PBEs Høgsætra parkering (400m) 12.07.2018 15:56
Etter besøk til Harøya passet det, også turlogistisk sett; fint med tur til Frostadtinden, kommmunetopp i Skodje kommune. Håp om at tåkeskyene som lå over 3-400 moh skulle lette slik Yr hadde lovet. Kjøre bomveien opp til Høgsætra, pågående anleggsarbeide her med bygging av vei parallelt med turstien, til planlagt hyttefelt?Tung i skrotten; og ganske snart innhyllet i tåke, hvis fuktighet kondenserte på strå og vekster og etterhvert gjorde mine føtter atskillig våtere enn det ennå knusktørre terrenget.Et minutt eller så tendens til oppsprekking av skydekket, men så var tåken på plass igjen, like tett. Fra Vardtua lettgått bred og fin rygg østover; først til Frostadvarden, som slett ikke er høyeste punkt; dette ligger relativt umarkert noen hundre meter lenger øst.
Frostadvarden
Særdeles beskjeden markering av Skodjes høyeste punkt..

Sikkert flott utsikt, den fikk jeg overhodet ikke sett. Ned igjen (nesten) samme vei, fulgte anleggsvei parallelt med tursti siste biten ned til bilen for ikke å bli enda våtere på bena. Videre i retning Ålesunds k-topp Vasstrandsegga, men før dette et godt måltid for om mulig å bli litt kvikkere i kroppen til dagens tredje og siste tur.