Mælefjell, Telemark's PF-konge (10.07.2018)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Mælefjell (1,413m) 10.07.2018
Visits of other PBEs Bomvei Grunningsdalen automat 80 NOK (143m) 10.07.2018
Bro ved demning Grunningsdalen 10.07.2018
Parkeringslomme Grunningsdalen 10.07.2018

Våkna opp ved parkeringa i hengekøya klokka 5 på mårran, hadde da ikke nubbsjangs til å få sove noe mer kjentes det ut som. Prøvde ei god stund, men endte til slutt med å stå opp. Brukte en del tid til frokost og skift før jeg rusla over brua rundt rundt halv 7. Knota litt i starten, men var raskt tilbake der jeg skulle være. Fortsatte videre opp på veien oppover, mye vei her for ingenting? Ble så bushing opp mot tregrensa, prøvde å følge et høydedrag oppover, fungerte sånn passe. Over tregrensa kom vinden inn i bildet, surt i fjellet i dag. Prøvde å holde høydemeterne bortover hele veien mot toppen, lyktes greit med det og ankom toppen etter omtrent 2 t og 20 min. Her blei det mat før jeg snudde og gikk tilbake. Prøvde nå ei ny rute ned, fulgte "dalen" her oppe ned for så og skrå den inn igjen. Fungerte sånn halvveis men blei endel skrågåing. Nede under tregrensa så jeg mye spor og bæsj etter elg, men aldri noe dyr. Kom så inn på veien og kunne cruise ned til bilen 992 pf rikere.