Storhornet (10.07.2018)

Written by Cezzn (Cecilie Nitter)

Start point Breen (679m)
Ascents Veslhornet (1,143m) 10.07.2018 08:05
Storhornet (1,589m) 10.07.2018 09:30
Storhornet sør (1,549m) 10.07.2018 10:21
Visits of other PBEs Breen Parkeringsplass (655m) 10.07.2018 07:11
Startet tidlig en flott sommerdag med plan om å ta frokosten på Veslhornet. Gikk fra Breen Parkeringerplass og fulgte godt merket sti oppover. Turen til Veslhornet gikk raskt og fint og det var behagelig stigning hele veien oppover. Utsikten fra Veslehornet var upåklagelig og siden det var helt vindstille, ble det også magisk å se utover Gjevilvatnet.
Etter en liten frokost gikk turen videre opp til Storhornet. Jeg gikk da litt tilbake, for å unngå de bratteste stigningene. Det var ikke noen sti å følge før jeg var nesten helt oppe, men det gikk helt fint, da det er ganske steinete den siste biten. Det var ganske "drøyt" den siste halvtimen opp, men for en flott utsikt!
På tur ned igjen bestemte jeg meg for å få med meg "toppen" Storhornet Sør. Jeg fulgte derfor toppen sørover før jeg begynte å gå ned igjen. Siden det ikke var sti gikk jeg litt "hit og dit". Det resulterte i noen flotte opplevelser og fine bilder. Siden man ser stien man etterhvert skal følge i skogen ned igjen, var det greit å finne retningen man skulle gå. Artig å skli på snøen nedover var det også ;-)