St memurutind light n’ slow (08.07.2018)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Ascents Store Memurutinden Midttoppen (2,364m) 08.07.2018 20:13
Store Memurutinden Østtoppen (2,367m) 08.07.2018 20:14
Store Memurutinden Vesttoppen (2,365m) 08.07.2018 20:14
Nord for Store Memurutinden Vesttoppen (2,264m) 08.07.2018 20:14

Dagen etter klatreurs for breoppleving hadde jeg en fridag før en ny uke på Piggen. Ola Esten var gira på tur og det ble revansje med St memurutind etter snutur i veoskaret grunnet heftig vind. Tung i kroppen og hodet etter en uke med kurs, var det bare å henge på Ola. På Vesttoppen tok vi en hvil, og begge følte seg egentlig ganske slitne, så ble en 10 min powernap. Etter det var det bare å komme seg ut til østtoppen. Klyvingen var veldig grei, men stedvis veldig løs. Holder en ryggen hele veien er det svær luftig til tider. Veldig fint forbi den hvite hammeren. Ikke så veldig inngått denne ruten, og vi sendte en del blokker ned mot breen. På østtoppen spiste vi litt før vi valgte å gå ryggen tilbake igjen, da veobreen så så våt ut.
Endelig nede uren igjen ble det først lett jogg før Ola ga bunn pinne ut Visdalen til spiterstulen. Lå rundt 4min/km utover her, og det gjorde faktisk godt. Den tunge piggekroppen trengte å bli vekket litt til live. Ola var så snill at han kjørte meg opp til Juvasshytta igjen! Toppers kar