Movikhammeren - 10 på topp Tromsø (05.07.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Movikhammaren (357m) 05.07.2018 18:58
Visits of other PBEs Skjelnan skole parkering (40m) 05.07.2018 18:06
Movikhammaren Utsiktpunkt (357m) 05.07.2018 18:57

Finvær og da var vi klare for en ny Ti på topp tur. Valget falt på Movikhammeren med startsted i Kroken. Kjørte til Kroken og til Skjelnan skole i Malmvegen der jeg fant en parkeringsplass. Ti på toppskiltet var godt synlig fra parkeringsplassen of første del av ruta fulgte lysløypa nordover. Helt nord i lysløypa fortsatte ruta lans sti som var merket. Stien krysset hømmerelva og gikk langs denne ett stykke oppover, fint for Teis å drikke her for det var godt og varmt. Da vi kom til Skjelnanvannet var det fort gjort å følge feil sti, men så merkingen i tide og skrådde mot venstre, relativt flatt og lettgått her. Kjempefin utsikt fra Movikhammaren. Samme vei tilbake med unntak av siste bit av stien før lysløypa der vi mistet merkinga og fulgte en annen sti, men den kom også ned til lysløypa. Brukte 1 time og 10 min til toppen og 1 time og 45 min totalt på tur. Teis var med.