Kommunetoppen i Trysil (05.07.2018)

Written by Gråbein (Tinderangler) GSM

Start point Tverrfjellsetera (838m)
Endpoint samme (823m)
Ascents Tverrfjellet i Trysil (1,209m) 05.07.2018 12:08
Visits of other PBEs Tverrfjellseterveien (475m) 05.07.2018 12:08
Tverrfjellet - sti fra øst (825m) 05.07.2018 12:08
Tverrfjellsetra (sør) p-lomme (825m) 05.07.2018 12:08

Etter å ha bommet på kommunetoppen i Elverum tidligere på dagen, ble dette en innertier. Tok av fra fylkesveien ved Heggeriset, og inn på lang og støvete grusvei langs vestsiden av Engeren. Dette er bomvei, men man må ha "cash", ellers så får man ikke betalt. (pdd.) Mot slutten av veien er det bratt opp noen hårnålsvinger, som lett kunne ha tatt livet av min gamle Volvo. Men - den holdet mirakuløst i solsteken, selv om den subbet nedi noen steder og luktet svidd på toppen. Parkerte ved Tverrfjellsetera.
Her var det plass til noen få biler, og sanneliig sto det en nesten maken Volvo der allerede.
Jeg tok vannflaska i hånden og preste på. Mot slutten gikk jeg ura rett på¨isteden for å følge merkingen i en bue rundt. Kutta svingen litt altså.
Vel oppe møtte jeg to unge damer og en overivrig Rocky/toller/bikkje, som likte å slikke fremmedfolk i armhulene. ;0)) Koselig for meg begge deler.
Damene pekte ut "mini-Besseggen" lengre sør, Skagsvola, som de anbefalte sterkt. Så virkelig flott ut på bilder.
Ned samme vei.

Liten p-plass her
Toppen i sikte
Skagsvola
Hm..
To hua og en hoinn

Trysil

Written by morsor 05.07.2018 13:25

Dette er nok høyest i Trysil, ikke Engerdal. Skal si du jobber hardt om dagen Helge ! Storen og gode greier !

Sv: Trysil

Written by Gråbein 06.07.2018 00:51

Har kun registrert i appen. Må nok litt tekstredigering til.