Vågslinuten (04.07.2018)

Ascents Råsanuten (1,215m) 04.07.2018 20:48
Vågslinuten (1,216m) 04.07.2018 20:56
Arbunosi (1,124m) 04.07.2018 21:10

Kveldsturen i dag startet i hyttefeltet ved Haukelifjell Skisenter. Jeg fulgte en sti oppover lia. Det var varmt og godt selv om klokka var over åtte om kvelden. På grunn av det varme og tørre været som har vært, var det knusktørt overalt i terrenget. Jeg fulgte en fin sti oppover vestsida av Råsanuten. Fra toppen var det storslagen utsikt, spesielt mot øst. Videre mellom de to Tvitjønnane bort til Vågslinuten. Nydelig utsikt her også. Jeg var nå på toppen av skiheisen, så jeg fulgte heistraseen et lite stykke nedover før jeg dro sørvestover mot Arbunosi. Deretter tok jeg sikte på en grusvei som går på siden av alpinbakken. Den siste delen ned til bunnen av dalen var det veldig varierende underlag, men det gikk greit. Til slutt ble det noen ekstra høydemeter tilbake til hytta.

Hyttefeltet ved Haukelifjell skisenter.
Hyttefeltet ved Haukelifjell skisenter. Eivindbuvatn bakenfor.
Råsanuten til venstre.
Nydelig terreng å løpe i.
Fra Råsanuten mot øst.
Fra Råsanuten mot nord.
Fra Råsanuten mot sør. Vågslinuten til venstre. Arbunosi til høyre.
Fra Vågslinuten mot Arbunosi.