Slettmarkhøa (29.06.2018)

Slettmarkhøe S1 (2,150m) 29.06.2018
Nord for Nørdre Svartdalspiggen (1,625m) 29.06.2018
Visits of other PBEs Gjendebu (990m) 29.06.2018

Avspaseringsdag til gull :) Morgenbåten inn til Gjendebu. Satte igjen en bag med rene klær og dusj-saker i stabburet, varslet sen ankomst for overnatting dagen etter og labba i veg langs stien innover mot Fondsbu/Olavsbu og tok av den gamle stien mot Svartdalen for å finne en egna teltplass. Det viste seg å være lettere sagt enn gjort..... Enten svært myggutsatt eller for bratt eller ulendt... Kom nesten på stien til Svartdalen før vi fant et sted å sette opp teltet. Enn om vi hadde gått "normalvegen" mot Svartdalen... Ja, ja - etterpåklokskapens lys. Fikk satt opp teltet, og kom oss opp Svartdalshalsen.

Gikk videre opp mot Svartdalspiggen, men runda med mot Langedalen over "Nord for Nørdre Svartdalspiggen". Litt kjett å måtte gå ned så mange høgdemeter, men i ettertid så vi at det var et klokt vegvalg med tanke på teltplassen. Greit over Langedalen og runda ryggen mot Slettmarkhøene. Fant varder som vi fulgte opp mot Nestnørdre. Kurant å gå. Satte igjen sekkene her, og raste bort til nørdre. Videre greit til sjølve Slettmarkhøe.

Gikk et stykke med håp om å få med SØ3. Ryggen var i overkant luftig for Sekretæren, så vi fant ut at vi kom til å få for dårlig tid. Får ta den sammen med "strafferunde" på sekundærtoppene til Langedalstind...

Fint ned på snøfelt mye av vegen. Laaaang mars tilbake til teltet - men du verden - for en dag, for et vær!! Kosa oss ute i sola til ca 21.30 og leggetid.