Tilskuere til Ståles takeoff fra Øksnekollen - Lier (01.07.2018)  5

Written by Nils (Nils Haugene) GSM

Start point Parkeringslomme v/Kleivdammen (325m)
Endpoint Parkeringslomme v/Kleivdammen (325m)
Ascents Øksnekollen (460m) 01.07.2018 12:48
Visits of other PBEs Kleivdammen vest p-lomme (324m) 01.07.2018 12:22

Ståle skulle ut å fly med hangglideren sin, og hintet om at vi gjerne måtte bli med opp på åsen for å se på. Jeg spurte Frida og Julie om de ville være med, og det hadde de veldig lyst til. I tillegg ble Ståles datter også med, så da fikk han mange tilskuere på denne varme og flotte sommerdagen.

Vi kjørte opp til en parkeringslomme få meter vest for Kleivdammen. Derfra fulgte vi kjerrevei og sti opp på Øksnekollen (460).

Rundt 50 meter S/SØ for toppen er rampa hvor Ståle skulle fly ut fra. Mens han klargjorde hangglideren koste vi andre oss i det nydelige været, og nøt utsikten over Lier og Drammensfjorden.

Høydepunktet var nok Ståles takeoff. Da han var oppe i lufta, ruslet jeg og jentene ned til bilen igjen. Vi hadde håpet og rekke ned til landingsstedet for å se landingen, men det rakk vi akkurat ikke. Han var nede 3-4 minutter før oss, så idag var oppdriften ikke all verden. For mye høytrykk. Uvant å høre at det er et problem... ;-)

Ståle gjør klar hangglideren mens vi andre slapper av i finværet.
Ståle er oppe i lufta med Lier og Drammensfjorden i bakgrunnen.