Gulliktind (30.06.2018)  4

Written by WencheG (Wenche Gunnestad) GSM

Ascents Gulliktinden (1,014m) 30.06.2018 12:38

Gulliktinden (1014) er en super topptur for den som ikke vil slite så alt for mye for å komme seg opp på en 1000-metertopp. Her er utgangspunktet nemlig på en høyde på nesten 600 m.o.h. og du vandrer lett 3,5 km til toppen :-)
Adkomst: Kjør inn til Fjellbu innerst i Skjomdalen, og fortsett opp den svingete veien til Sørdalen. Når du har kommet opp på toppen og passert ei kraftlinje er det en stor parkeringsplass til høyre for veien. Parker her, og gå mot nord. Når du kommer et stykke opp på fjellet ser du toppen, og her er det også steinvarder som viser deg letteste vei.
I dag hadde yr.no lovet meg oppholdsvær og delvis sol, men de sviktet meg i dag igjen og ga meg heller noen regnbyger å gå på tur i. Jeg brukte derfor uforholdsmessig lang tid på siste delen av turen siden jeg var redd for at bergene skulle være glatte når de var våte. En fin tur som sikkert er enda finere i solskinn, men jeg var i alle fall ikke plaget av hverken mygg eller klegg ;-)