209 Øystre Rasletind på deilig forsommerdag (29.06.2018)  6

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Valdresflya vandrerhjem (1,414m)
Ascents Øystre Rasletinden (2,010m) 29.06.2018 15:14
Fjellet er nå åpent! Fikk med Kristian på denne turen og lånte Pappas Yaris Hybrid. Parkerte ved det nedbrente vandrerhjemmet langs rv.51 og fulgte merket løype vestover. Veldig fin jobb DNT ung har gjort her. Det var også lagt ut mange plankebruer som gjorde det enklere på våte dager. Ikke særlig nødvendig på denne solrike dagen akkurat.. Etter noen kilometer i slakt terreng ble det brattere og vi kryssa noen snøfelter. Steindalen ble fint omgått og var helt uproblematisk. Jeg var såpass sliten at jeg snudde på Øystre mens Kristian gjerne ville ha med seg hovedtoppen som var 95 meter høyere. Han er temmelig sprek og gjorde dette effektivt. Langs ruta kunne vi se bl.a. Besseggen og Besshøe i bakgrunnen. Retur samme vei. Tok middagen på Fagernes og avrunda med et forfriskende bad i Randsfjorden.