Nest høyest og høyest i Fyresdal (27.06.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Napuren (1,284m) 27.06.2018
Roan (1,191m) 27.06.2018
Visits of other PBEs Roan parkeringsplass (612m) 27.06.2018
Roan stistart (607m) 27.06.2018
Flotte omgivelser på vei oppover til Roan

Roan

Hans Thorvald og jeg sjekket ut av hotellet og satte kursen for Roan som var dagens turmål. I bilen mottok vi telefon fra eiendomsmegler som fortalte at leiligheten hadde gått på forkjøpsrett, og at det likevel ikke ble noe boligoverdragelse på søndag. Før vi gikk i gang på dagens tur bestemte vi oss for å forlenge ferien i Telemark og bestilte to netter til på Straand Hotell.

Også i dag var det fint turvær, selv om sola ikke var like mye fremme som i går. Temperaturer mellom 25 og 30 grader, gjorde at det var deilig å få noen vindpust innimellom. Stien opp til Roan var godt merket og god å gå på. Det var en del høydemeter til toppen, men det gikk veldig greit. På toppen hadde vi en solid pause, før vi bestemte oss for å ta en ny tur.

Turen til Roan: 2 timer og 53 minutter - 7,9 km - 581 høydemeter

Napuren

På den neste turen valgte vi å gå på Napuren, det høyeste fjellet i Fyresdal. Dette var en ekte kremtopp. Utrolig flotte omgivelser og flott sti å gå på. På toppen var det en helt fantastisk utsikt, og vi hadde en god pause på toppen.

På vei opp til Napuren
Hans Thorvald på vei opp til Napuren
På toppen av Napuren
På Napuren - Heia Sverige (De vant 0-3 over Mexico)
Herlig utsikt fra Napuren
På vei ned fra Napuren
Turen vi gikk: 2,5 time - 8 km - 485 høydemeter

På Straand Hotell ble kvelden avsluttet med deilig buffét og fotballkamp.