Finnebrenna og Glomsrudkollen (26.06.2018)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Finnebrenna (612m) 26.06.2018
Glomsrudkollen (597m) 26.06.2018
Visits of other PBEs Elgtjernsveien bom (163m) 26.06.2018

Var i dag klar for å raske med meg 2 pf-100 topper i Finnemarka. Satte meg i bilen og kjørte forbi Åmot og opp Elgtjernsveien. Tok av innover Ilenvollveien, litt dårligere vei her men gikk fint med Touran'en. Var markert bom på kartet, men den så jeg ingenting til. Parkerte i et svært kryss med god plass. Var forberedt på bushing til første topp, det ble det også. Tørt i terrenget så ble ihvertfall ikke våt på beina. Mer irriterende var at jeg gradvis bygde opp en svær sky med fluer rund meg. Dette ble etterhvert svært plagsomt og til tider frustrerende. Ble ikke lange stoppet på toppen av Finnebrenna av nettopp denne grunn, orka ikke styre med bilder, så plagsomt var det å stå i ro. Fortsatte så vestover mot Glomsrudkollen. Her var det sti opp. Fluene fortsatt godt med. Fikk lyst til å teste utkikkstårnet, og heldigvis valgte fluene å ikke ta følge opp, deilig! Fortsatte stien videre nordover og kom etterhvert ut på traktorvei som gikk til bilen. Ble en liten sluttspurt for å riste av meg det som var igjen av fluer før jeg satte meg inn i bilen. Var et par som fulgte tett med og blei med inn, ble en liten applaus for disse til jeg ikke så noe mer til dem.
Null bilder ble tatt og det meste av turnytelse ble spist opp av fluene, men fikk ihvertfall rørt kroppen.